I ett garage

Sitter just nu i ett garage på franska vägen i Kalmar, nämligen bästisens garage, Toffe. Jag älskar garage, iaf dem som han befinner sig i, finns så mkt skaparglädje och energi. Och jag gillar bullret, smutsen och donandet. Det är liksom helt enkelt en miljö där jag känner mig hemma och trygg i. Så hit kommer jag komma oftare (har varit här en hel del, men alltid i fel kläder så jag inte kan hjälpa till:()

Börja jobba om 3 timmar typ... Inte för jag ser fram emot det men är ett ganska kort pass så jag överlever nog. Ska komma ihåg idag att hämta en T3:a på jobbet (en timrapport även kallat:P) annars kommer jag glömma att fylla i en sådan, och då missar jag 67 timmars lön, det vore lite förödande.

Annars tickar livet på, ha blivit med ny lur, en HTC Incredible S om det säger er nånting? Iaf är det den bästa lilla manick jag hållt i, och den surfar faktiskt fortare än min dator (vilket kanske snarare talar för vilket dåligt skick min minihp är i?)
Vilket som är den på 4 månaders avbetalning sen ÄGER jag den, länge sen jag ägde en telefon utan att hålla på att betala den i nåt dumt abonnemang. Detta hade en "vän" lite emot och behandlade mig som ett mindre vetande barn, som om att jag inte förstår att jag inte äger telefonen riktigt än och att jag ha tagit pengar en kort tid på lån, döööh, jag har liksom gjort det förr och överlevt. Jag vet vad det innebär, jag är ju ändå trots allt kreditvärdig eller hur?  Så jag undrar vad har denna "vän" med min ekonomi att göra? Jag menar skulle det nu skita sig någon gång, vad angår det henne? Jag kommer ändå aldrig be henne om pengar om att hamna på fötter igen, och jag kan inte för jag tjänar åtminstone pengar till skillnad från denna person som utbildat sig nu till nåt som inte leder till ett jobb men har skulderhos CSN på typ halvmiljonen. Ja du skratta bäst som skratta sist, skillnad på 4500:- och en halvmille... Trött på dig nu, du vet inget bättre än jag, för jag ha levt och tjura inte mig igenom livet som du. Gaaah blir galen!


Min nya förbättrade livskamrat. Är den inte vacker? Har den just i rött, så snygger så...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0