Slut

Tror inte du förstår
Hur hjärtat slår för dig,
Hur mycket jag vill det ska vara du och jag
Men inte till varje pris
Inte med enbart tårar som summa av vår relation

Tror inte du har fattat
Hur jag också kämpa för oss
Tror vi är två starka individualister
Personer som gärna vill hävda sig själva ständigt
Och glömmer bort att påpeka vad den andra betyder för en
Jag vet hur gärna vi pekar på alla fel istället

Tror inte du visste att jag kunde tröttna så
Hur ledsen jag varit
Hur olycklig jag känt mig
Hur osedd jag varit av dig
Hur åsidosatt jag känt mig

Jag ha inte förstått att en del saker gör du just för oss
Att du jobbar över
Att det var för att ha råd att reparera bilen
Så att du i slutändan kan åka till mig
Vilket tydligt igår var din högsta önskan
Att du inte ville somna ensam igår

Jag skulle inte avsluta nästan ett år på telefon
Det är inte jag
Men jag är trött på bråk
Missförstånden
Irritationen
Olyckan

Trött på att iinte kunna anförtro dig någonting
Trött på att akta mina ord
Trött på vår attityd mot varandra
Trött på ett oss som inte längre finns
Det ha varit du, eller jag, inte vi

Det är över nu
Jag vet inte på vilket sätt
Men jag vet att det kommer vara över nu
För jag orkar inte mera
Jag vill inte mer

Det är slut nu
Det är inte såhär Andreas och Katarina lever
Det är inte såhär lite kärlek vi delar
Det är INTE så respektlöst vi behandlar varandra
Tror i slutändan att saknaden är den som skadar oss

Vad jag vet är att
Det är över nu
Den dåliga tiden kommer aldrig mer igen
Bara massa solsken
Nån enstaka vind då och då
Helst inga fler stormar

Du och jag är över nu
Antingen är det vi
Eller är det jag utan dig
Nu gör vi det här tillsammans som ett vi
Annars kan jag lika gärna vara ensam

I slutändan Andreas
Jag älskar dig
Jag vill vara med dig
Jag vet vi kan
Jag vet att det kommer att gå
Men hur vi var igår är slut nu
Det är över nu.

Kommer vi fira ett år ihop? Jag hoppas så
Men just nu fungerar det inte
Just nu är det inte såhär jag vill leva


Kommentarer
Postat av: Anna

hej!

Det löser sig ska du se! undrar bara vad som händer med Hotel Pass out?? ska du arbeta nånting med den iden eller kör du 100% på undersköterska?

Kramar

2011-05-25 @ 15:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0